فصد و حجامت در طب سنتی

شرح موضوعات و مباحث فصد و حجامت

فصد و حجامت در طب سنتی

شرح موضوعات و مباحث فصد و حجامت

تفاوت حجامت و زالو درمانی

تفاوت حجامت و زالو درمانی

زالو درمانی که در طب ایرانی ریشه عمیقی دارد در بیست سال گذشته مورد توجه شدید پزشکان و بویژه جراحان اروپا و آمریکا قرار گرفته است . امروزه زالو در درمان، جراح کوچک نام گرفته (  Microsurgen) و در اطاقهای جراحی در سطح گسترده ای به کار گرفته میشود . مقالات علمی فراوانی نیز در این زمینه منتشر شده است که مولف آنرا در یک جلد کتاب مستقل نقدیم می نماید .
زالو درمانی که درنام علمی آن  Hirudo Therapyاست ، یک روش مکمل درمانی است که می توان با کمک آن بخش عمده ای از مشکلات جراحی را مرتفع نمود .
زالو می تواند با مکش خونهای کثیف در زخمهای تکروزه و هم چنین تزریق Hirudinو Heparin که از طریق بزاق آن صورت میگیرد مشکلات عروق محیطی رابر طرف سازد . زمانیکه می خواهیم از دیدگاه مکتب خون درمانی ارتباط حجامت ،فصد و زالو را بیان کنیم ، بدین ترتیب این سیستم را تصویر میکنیم :

1- حجامت راس درمان است و با ایجاد پوشش درمانی فصد کل بدن را تحت درمان قرار می دهد .

2- فصد بازوان قدرتمند درمان است ، بدینگونه که با فصد رگهای خاصی از بدن بیماری یک یا چند اندام اصلی درمان میشود .

3- زالو سرانگشتان هنرمند درمان است ، بدین نحو که اگر فقط نقطه ای از بدن درگیری عروقی پیدا کرده است و رفع انسداد عروقی محیطی به وسیله حجامت و فصد میسر نباشد ، اینجا زالو می تواند با مکش خونهای کثیف و تزریق مواد ویژه در بزاق خود آن موضوع را تحت درمان قرار میدهد .

قابل توجه است که هم اکنون در داروخانه های کشور های اروپایی ، زالو در آکواریومهای ده تایی و بیست تایی درمعرض فروش قرار دارد و در سال جاری ( F.D.A ) مرکز نظارت غذا و داروی آمریکا مصرف زالو در درمان رامورد تصویب قرار داده است .
منبع:
حجامت درمانی / هدیه شب معراج / تالیف استاد حسین خیراندیش / موسسه تحقیقات حجامت ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد